מרכז מודע למודעות מדע וחברה בבית הספר לפסיכולוגיה, המרכז הבינתחומי הרצליה בשיתוף תכנית שפת הקשב לבתי-ספר, מתכבד להזמינכם להירשם לקורס שנתי בנושא: הוראת מיומנויות קשב (מיינדפולנס) בעבודה עם ילדים
תאריך פתיחה: 11 לנובמבר 2014
כל הפרטים כאן
מיינדפולנס
– קשב או קשיבות בעברית, הוא תרגול המאפשר פיתוח
מיומנויות של ריכוז, בהירות תפיסתית וויסות רגשי באמצעות הפניית
תשומת לב מכוונת ובלתי שיפוטית למחשבות, רגשות ותחושות גוף.
תרגול מיינדפולנס הופך אותנו למודעים יותר למחשבות ותהליכים מנטליים
ומפתח בנו את היכולת להכיל ולהתמודד עם אתגרים וקשיים תוך שמירה
על יציבות ואיזון נפשי.
מדע ומיומנויות קשב בחינוך
– טכניקת המיינדפולנס זכתה להכרה ותמיכה
מדעית רחבה כאחת הטכניקות היעילות ביותר לשיפור קוגניטיבי.
מהמחקר עולה, כי בקרב מתרגלי מיינדפולנס התפתחו ריכוז ותשומת לב,
בהירות תפיסתית, ויסות רגשי ושיפור תחושת הערך העצמי.
מתרגלי מיינדפולנס מדווחים על התפתחות של סבלנות וסובלנות,
אמפתיה, חמלה ויחסים בינאישיים הרמוניים יותר. מהממצאים המחקריים
בקרב צוותי הוראה ותלמידים המתרגלים מיינדפולנס עולה, כי לטיפוח
מיומנויות קשב אצל ילדים הייתה השפעה חיובית ביותר על רמות
האלימות, יכולת הלמידה והציונים ותחושת המסוגלות העצמית של
הילדים.
נושאים מרכזיים
עקרונות המיינדפולנס ופיתוח קשב כמיומנות בסיסית
גורמים פנימיים וחיצוניים המפריעים לקשב
רקע מדעי תיאורטי אודות התשתית המוחית ותנאים להתפתחות
מוחית אופטימאלית
התפתחות יכולת ההכלה הרגשית/התפתחות מרחב ההכלה האישי
והבינאישי
רקע היסטורי ותיאורטי על התפתחות תחום המיינדפולנס
בפסיכולוגיה ובחינוך.
עקרונות לפיתוח מיומנויות קשב בעבודה עם ילדים – הקניית קשר
לעולם הפנימי )תחושות, רגשות, חושים, תנועה ודמיון(
לימוד יצירת תהליכי קשב לקבוצה ובעבודה פרטנית.
סדנאות בבניית מערכי שיעור בהתאמה לגילאים שונים
התנסויות בהנחיה תוך ליווי והדרכה.
עם תום הקורס המשתתפים
ידעו ליישם את טכניקת המיינדפולנס בחיי היומיום ולהעמיק בה מתוך
התנסות אישית.
יוכלו לשלב גישות מיינדפולנס בעבודה החינוכית באופן מובנה:
להקנות כלים של פיתוח קשיבות לילדים בגילאי גן ועד תיכון.
יכירו את הנעשה בעולם המיינדפולנס בכלל ובפרט בתחום החינוך
(תכניות בינלאומיות)
יכירו את האתגרים בהוראת מיינדפולנס למורים ואנשי צוות אחרים
בבתי הספר.
מבנה התכנית
24 מפגשים שבועיים בימי שלישי.
סדנת סוף שבוע כולל לינה. ושלושה ימי שישי מרוכזים בתאריכים:
בסה"כ = 118 שעות לימוד אקדמיות.
תאריך פתיחה : 11.11.14 בכפר הירוק
אוכלוסיית היעד
אנשי הוראה ממסגרות החינוך הפורמלי: פסיכולוגיים חינוכיים, מורות,
גננות, ויועצים.
מורים ומדריכים במסגרות לא פורמאליות- מדריכי יוגה, מורים
למוסיקה ותנועה לגיל הרך, מדריכי נוער וילדים ועוד.
אנשים בעלי ניסיון ותרגול רציף של מדיטציה המעוניינים ללמוד כיצד
להעביר מיומנויות קשב לילדים
הורים הרוצים לפתח כלים לעבודה עם ילדיהם
צוות המנחים
הגב' שימי לוי ישובי – מפתחת התכנית.
מלמדת התכנית במסגרות שונות ביניהן הנחיית יועצות,
מורות ומנהלות ליישום מיומנויות קשב בתהליכי הוראה
ולמידה. התמחתה בשילוב מדיטציה וגישות נוירו-
התפתחותיות בעבודה טיפולית עם ילדים ובוגרים.
מתרגלת, מלמדת ולומדת מזה 42 שנה מדיטציה
בודהיסטית. מתוכן, 2 שנים במרכז בודהיסטי בתאילנד.
ד"ר נאווה לויט בן נון – מנהלת מרכז מודע – המרכז
הישראלי למודעות, מדע וחברה ומנהלת מרכז סגול
למחקר יישומי במדעי המוח, בבית הספר לפסיכולוגיה,
המרכז הבינתחומי הרצליה.
הגב' שרית זר אביב – מורה מוסמכת ליוגה ויג'נאנה,
פסיכותרפיסטית גופנית בשיטת ביו סינתזה,
מנחה ילדים וצוותים חינוכיים בתכנית "שפת הקשב" וכמו
כן סדנאות קשב גוף-תודעה.
מתרגלת ומנחה מדיטציית ויפאסנה בעמותת תובנה .
הגב' מיה לזר שלם – מנחה את תכנית שפת הקשב
בביה”ס תל חי בתל-אביב, בעלת ניסיון עשיר בעבודה עם
ילדים, הורים ומורים. מטפלת ומנחה מוסמכת
בהתמקדות ודמיון מודרך.
ד"ר אסף פדרמן – מנהל שותף ומפתח תכניות במרכז
מודע, בי"ס הספר לפסיכולוגיה, המרכז הבינתחומי
הרצליה. בעל תואר דוקטור בפסיכולוגיה (PhD)
מאוניברסיטת ווריק באנגליה ובוגר תכנית ההכשרה
למורי MBSR/MBCT באוניברסיטת בנגור. מלמד על
מיינדפולנס בתוכניות לפסיכותרפיה ובמשרד החינוך.
תעודה:
לעומדים בדרישות הקורס תוענק תעודה
המאשרת השתתפות בקורס, מטעם מרכז מודע למודעות
מדע וחברה, בית הספר לפסיכולוגיה, המרכז הבינתחומי
הרצליה.
מחיר:
8500 ש"ח בהרשמה מוקדמת עד 1.9.14.
המחיר לאחר מכן- 8900 ש"ח. המחיר כולל אירוח מלא
בסדנת סופשבוע !
לפרטים נוספים ולהרשמה אנא צרו קשר עם
250-501-6816 052-525-6386 / אדלמן מיכל
michale.yoga@gmail.com
אתר מודע:
http://portal.idc.ac.il/He/Main/research/aware
אתם חייבים להיות מחוברים על מנת לשלוח תגובה.